Press Releases | Visa

Cheltuielile totale pe cardurile Visa emise în România au depăşit pragul de 20 miliarde euro în 2014

03/02/2015

Press Release Image
  • Visa a depăşit 10 milioane de tranzacţii la POS* în medie pe lună
  • Cardurile Visa au fost utilizate pentru plăţi la comercianţi în valoare medie de peste 10 milioane euro zilnic
  • Cardurile pentru companii au consemnat pentru al patrulea an consecutiv o creştere de două cifre a tuturor indicatorilor, fiind utilizate în medie pentru peste 1 milion de plăţi la POS pe lună

Cheltuielile totale** pe cardurile Visa emise în România au crescut cu 9% în anul fiscal 2014, la aproximativ 21 miliarde euro, în contextul în care plăţile la comercianţi au depăşit în medie 10 milioane euro zilnic, demonstrând că tendinţa consumatorilor de adoptare a tranzacţiilor electronice se consolidează, potrivit rezultatelor anuale pentru România raportate de Visa Europe***.

Cardurile de debit, principalul segment al portofoliului deţinut de Visa Europe în România, au susţinut creşterea de 12,4% înregistrată de cheltuielile efectuate la POS cu toate tipurile de carduri Visa, precum şi majorarea cu 16,6% a numărului tranzacţiilor la comercianţi.

Valoarea medie a tranzacţiilor la comercianţi a înregistrat o reducere semnificativă pentru al doilea an consecutiv, scăzând cu 3,6%, la 33,7 euro, ceea ce demonstrează că românii îşi folosesc cardurile Visa pentru a face plăţi frecvente şi de valoare mai mică direct la comercianţi.

În 2014, numărul de carduri Visa emise în România a crescut cu 2,6%, la 7,3 milioane de unităţi, în condiţiile consolidării principalului portofoliu, respectiv cardurile de debit (+3,6%). Cardurile de debit au înregistrat o evoluţie bună în 2014, confirmând tendinţa posesorilor de carduri de a plăti direct la comercianţi fără costuri suplimentare.Numărul tranzacţiilor efectuate cu carduri de debit Visa la POS a crescut mai rapid faţă de valoarea plăţilor, respectiv cu 19,4% comparativ cu 14,9%, ceea ce a condus la scăderea valorii medii a tranzacţiilor la comercianţi cu 3,8%.

Segmentul cardurilor emise pentru companii a înregistrat pentru al patrulea an consecutiv o creştere de două cifre a tuturor indicatorilor. Astfel, s-au emis mai multe carduri Visa pentru companii (+10%), care au fost folosite pentru a realiza cheltuieli mai mari per total (+14,1%) şi la comercianţi (+16,3%), precum şi pentru mai multe tranzacţii la POS (+21,4%).

Cătălin Creţu, director regional pentru România, Croaţia şi Slovenia al Visa Europe, a declarat:

"Schimbarea comportamentului consumatorilor şi comercianţilor din România a continuat într-un ritm rapid în 2014, în condiţiile în care încrederea acestora în plăţile electronice a crescut în mod constant în ultimii ani. Plăţile cu cardul au depăşit mai multe praguri importante de-a lungul anului 2014, inclusiv peste 10 milioane de euro cheltuiţi în medie zilnic la comercianţi şi peste 10 milioane de tranzacţii realizate lunar la POS, dintre care peste 1 milion de plăţi realizate lunar cu cardurile pentru companii.

În 2014, am susţinut în mod activ plăţile cu cardul prin intermediul diverselor campanii care au vizat atât consumatorii cât şi IMM-urile, iar rezultatele sunt vizibile. Mai mult, am continuat acţiunile devenite deja tradiţionale pentru promovarea plăţilor cu cardul în sectorul public şi suntem bucuroşi să spunem că administraţiile locale au intrat în top 10 cele mai importante categorii de comercianţi online locali care acceptă plata cu cardul.

Pentru anul fiscal 2015, intenţionăm să ne concentrăm pe produse şi servicii inovatoare, educaţie financiară şi campanii orientate către dezvoltarea anumitor sectoare, precum cel public sau marii retaileri. În ceea ce priveşte inovaţia, un pas extraordinar pentru piaţa cardurilor din România l-a reprezentat decizia mai multor bănci membre ca toate cardurile nou emise să aibă încorporată tehnologia contactless. În doar câteva luni, acest lucru a condus la triplarea atât a numărului de carduri Visa contactless, cât şi a tranzacţiilor la POS, care au depăşit valoarea de 1 milion euro pe lună. Dacă adăugăm la acest context schimbările legislative anunţate pentru perioada următoare, putem spune că 2015 va fi un an de cotitură pentru piaţa cardurilor, generând multiple oportunităţi pe care suntem pregătiţi să le valorificăm".

Europa

Rezultatele din anul financiar 2014 arată că în Europa există peste 500 de milioane de carduri Visa în circulaţie, ceea ce înseamnă unul pentru fiecare persoană adultă, dintre care peste 100 de milioane de carduri contactless. În prezent, 1 euro din fiecare 6 euro cheltuiţi în Europa este pe un card Visa, cheltuielile la POS au depăşit 1.500 miliarde euro, în creştere cu 9,3% faţă de 2013, iar numărul tranzacţiilor s-a situat la 37 de miliarde de operaţiuni. Cheltuielile totale realizate pe cardurile Visa, inclusiv tranzacţiile la ATM-uri, se situează la 2.000 miliarde euro. Comerţul electronic a crescut în termeni anuali cu 17%, la peste 280 miliarde euro.

Nicolas Huss, directorul general Visa Europe, a declarat:

"Cifrele din 2014 indică cele mai solide rezultate financiare de până acum, cu o creştere anuală a veniturilor brute de 9%. Acest lucru ne permite să generăm valoare excepţională pentru membrii noştrii - bănci şi furnizori de plăţi din întreaga Europă - în calitate de acţionari şi clienţi. De asemenea, rezultatele demonstrează că avem brand-ul, mărimea, omniprezenţa, bonitatea şi siguranţa de a atrage cei mai buni parteneri cu care să lucreze pentru a transforma modul în care oamenii plătesc şi sunt plătiţi.

Parteneriatul nostru cu retailerii este crucial şi este timpul să trecem dincolo de dezbaterile privind comisioanele către o abordare mai constructivă. Reglementarea comisioanelor interbancare se apropie, iar Comisia Europeană estimează că acest lucru va genera economii de circa 6 miliarde euro pentru retailerii din Europa. Visa Europe investeşte peste 200 milioane euro pe an în noi tehnologii de plăţi. Dacă retailerii ar investi doar o mică parte din economiile realizate, vom putea lucra cu adevărat împreună pentru a face un pas înainte spre îmbunătăţirea experienţei consumatorilor".

*Tranzacțiile “la POS” sau “la comercianți” se referă atât la plățile în mediul fizic, cât și la tranzacțiile online

**"Cheltuielile totale" includ tranzacţiile la POS şi online, precum şi retragerile de numerar

***Datele raportate se referă la anul financiar 2014 (octombrie 2013 - septembrie 2014)