Valoarea plăților cu carduri Visa la comercianți a crescut cu 20% în 2015, de două ori mai rapid decât retragerile de numerar

28/01/2016

Press Release Image
  • Numărul plăților cu carduri Visa la comercianți a crescut cu 22%, de șase ori mai rapid decât numărul retragerilor de numerar
  • Valoarea plăților contactless cu carduri Visa a crescut de 50 de ori
  • Cardurile pentru companii au consemnat pentru al cincilea an consecutiv o creştere de două cifre a tuturor indicatorilor 

Cheltuielile totale[1] pe cardurile Visa emise în România s-au majorat în anul fiscal 2015 cu 13%, la aproximativ 24 miliarde euro, în contextul în care valoarea plăților realizate direct la comercianți a crescut cu 20%, de două ori mai rapid decât retragerile de numerar de pe carduri Visa, conform rezultatelor financiare anuale pentru România raportate de Visa Europe[2].

Numărul plăților realizate la POS cu carduri Visa a avansat în anul fiscal 2015 cu 22%, în condițiile în care toate tipurile de carduri au raportat majorări de peste 20% pentru acest indicator. Per total, numărul plăților cu carduri Visa la comercianți a crescut de șase ori mai rapid decât numărul retragerilor de numerar.

Astfel, valoarea medie a unei tranzacţii la POS a continuat să scadă conform obiectivelor Visa, cu 2,3%, la mai puțin de 33 euro, ceea ce demonstrează utilizarea tot mai frecventă a cardurilor Visa pentru plăți necesare în viața cotidiană.

“Anul trecut s-au împlinit 20 de ani de la primul card emis în România, sub sigla Visa. În tot acest timp, atitudinea românilor faţă de plasticul din portofel s-a schimbat radical, odată cu dezvoltarea comerţului electronic, a plăţilor cu telefonul mobil sau cu răspândirea tehnologiei contactless. Dacă în anii ’90 cardurile erau folosite preponderent pentru retrageri de numerar, acum sunt utilizate tot mai frecvent pentru plăţi în magazine. Peste două treimi dintre plățile cu carduri Visa sunt sub 100 de lei, ceea ce arată obişnuiţa de a plăti zilnic cu cardul, chiar şi sume mai mici. Din acest punct de vedere, contactless reprezintă viitorul imediat pentru plățile electronice în România pentru că face mult mai rapide plăţile de mică valoare, iar creşterea acestui tip de tranzacţii de 50 de ori ca valoare în anul fiscal 2015 este doar începutul succesului acestei tehnologii”, a declarat Cătălin Creţu, director regional pentru România, Croaţia, Malta şi Slovenia al Visa Europe.

Portofoliul de carduri Visa a crescut ușor, la 7,4 milioane de unități, în linie cu evoluția portofoliului de bază reprezentat de cardurile de debit, care au înregistrat creşteri semnificative atât în ceea ce priveşte numărul tranzacţiilor efectuate la POS (+22,2%), cât şi valoarea plăților (+19,1%).

Cardurile pentru companii, al doilea segment ca importanță în portofoliul Visa, au raportat creșteri de două cifre ale tuturor indicatorilor pentru cel de-al cincilea an consecutiv. Portofoliul de carduri Visa Business a crescut în 2015 cu 10%, iar utilizarea acestora s-a intensificat atât la POS (+22,3% număr tranzacții; +18,7% valoare plăți), cât și din punct de vedere al cheltuielilor totale rulate (+14,8%).

Europa

În prezent, mai mult de 1 euro din fiecare 5,7 euro cheltuiţi în Europa este pe un card Visa, în condițiile în care în Europa există 522 milioane de carduri Visa - mai mult de un card pentru fiecare persoană adultă. Cheltuielile la POS au crescut în anul fiscal 2015 cu 7,7%, la 1.580 miliarde euro.

Momentul oportun pentru Visa să devină o singură companie globală

Visa Inc. și Visa Europe au anunțat în luna noiembrie încheierea acordului final prin care Visa Inc. preia Visa Europe, creând astfel o singură companie globală. Tranzacția depinde de aprobările din partea autorităților de reglementare și se estimează că va fi finalizată în trimestrul al treilea al anului fiscal Visa Inc. (aprilie – iunie 2016).

“Avem rezultate extrem de bune în cadrul Visa Europe. Totuși, privind pe termen lung şi ţinând cont de schimbările rapide din jurul nostru, de extinderea globalizării, precum şi de creşterea concurenţei şi modificările cadrului de reglementare, acesta este momentul perfect să devenim o singură companie”, a declarat Nicolas Huss, CEO Visa Europe.

[1]"Cheltuielile totale" includ tranzacţiile la POS şi online, precum şi retragerile de numerar

[2]Datele raportate se referă la anul financiar 2015 (octombrie 2014 - septembrie 2015)