Indiferent de tipul de produs sau serviciu pe care îl vând, mulți proprietari de afaceri mici trebuie să treacă printr-un proces similar ca să transforme o idee într-o companie reală. De la crearea unui plan de afaceri la înregistrarea afacerii la instituțiile corespunzătoare, procesul poate include un mix de acțiuni practice și juridice.
Pașii pentru a deschide o afacere
1. Ideea
Cele mai multe companii se nasc dintr-un moment de inspirație. Poate că ai inventat singur un produs nou sau poate ai discutat cu un potențial partener despre cum veți lansa o afacere nouă.
Nu trebuie să inventezi un produs complet nou ca să ai succes. De fapt, să pornești o afacere de la ceva ce știi că au nevoie clienții poate fi o cale mai ușoară.
De exemplu, o companie nouă de pantofi nu inventează pantoful. Dar totuși poate ieși în evidență pentru că folosește materiale specifice, oferă prețuri mai mici, creează pantofi de calitate extraordinară sau oferă servicii excepționale clienților.
Întrebă-te:
Pe cine ajută produsul sau serviciul meu?
Ce problemă rezolv?
Cât vor plăti alții pentru acest produs sau serviciu?
Alte afaceri au mai încercat această idee înainte? Au avut succes? Ce pot învăța din greșelile lor?
Cum mă voi distinge față de concurență?
2. Evaluarea pieței
Nu întotdeauna o idee grozavă se va transforma într-o afacere de succes. Chiar dacă dezvolți un produs extraordinar, s-ar putea totuși ca afacerea ta să eșueze dacă nu descoperi și cum să îl vinzi la un preț convenabil pentru clientul tău ideal. În mod similar, dacă produsul tău nu satisface dorințele sau nevoile clientului, poți avea probleme să îl vinzi, indiferent de cât de puțin costă.
Ai nevoie de clienți care își doresc și își pot permite produsul sau serviciul pe care îl oferi. Și va trebui să îi convingi că ar trebui să cumpere produsele sau serviciile tale în locul liniei de produse a unui concurent.
Studiul de piațăpoate ajuta să înțelegi de ce un client va cumpăra ceea ce vinzi tu. Te poate ajuta să stabilești dacă oferi produsul potrivit pentru clientul ideal și dacă este probabil ca ideea ta de afaceri să reușească. Să procedezi astfel acum te poate ajuta să economisești timp și bani mai târziu.
Poți începe prin intervievarea potențialilor clienți ca să afli dacă și-ar dori produsul sau serviciul și cât sunt dispuși să plătească pentru acesta. Începe cu prietenii și familia, dar contactează și alte persoane cu care te vei întâlni personal sau online. În cele mai multe cazuri, ești sigur că obții atât feedback pozitiv, cât și negativ. Dacă primești feedback negativ, descoperă modalități prin care să îți modifici sau schimbi produsul astfel încât să rezolvi îngrijorarea clientului potențial.
Recenziile online sunt o altă eventuală sursă de informații. Citește recenziile oferite pentru afaceri sau produse similare și vezi ce le place și ce nu le place clienților. Dacă poți aduce îmbunătățiri acolo unde ceva nu le place, ai putea să le oferi un produs sau un serviciu mai bun.
De asemenea, instituțiile colectează și organizează date demografice și comportamentale despre consumatori, informații pe care le poți analiza gratuit, când faci studiul de piață. Dacă intenționezi să deschizi un magazin de vânzare cu amănuntul, vezi dacă administrația locală nu dispune de resurse suplimentare. Unele administrații locale ar putea avea statistici despre afaceri similare și despre diferite cartiere.
3. Crearea unui plan de afaceri
Un plan de afaceri este ca o hartă pentru compania ta. Este o imagine de ansamblu a companiei tale, a produselor sau serviciilor pe care le oferi și planul tău de afacere pentru următorii ani.
Vei folosi acest studiu pe măsură ce descrii obiectivele afacerii, cum vei lansa și vei administra compania și câți bani te aștepți să câștigi. Planul de afaceri va spune și povestea despre cum a început compania ta, despre cum intenționezi să faci diferența cu produsul tău și exact ce este produsul tău și ce conține. Reține că trasarea hărții pentru aceste detalii își poate îndruma fiecare decizie pe care o iei.
Crearea unui plan de afaceri este un pas important care te poate ajuta să îți limpezești ideea. Un plan clar de afaceri poate fi și o cerință atunci când soliciți un împrumut pentru afaceri mici sau o linie de credit.
4. Strângerea de fonduri
Multe afaceri vor necesita o investiție inițială sau finanțare de pornire, ca să cumpere echipamente și consumabile, să angajeze lucrători, să închirieze un spațiu, să plătească pentru autorizații și să acopere orice alte cheltuieli specifice afacerii care apar.
Proprietarii de afaceri mici pot alege dintre diferite surse de finanțare, inclusiv:
Autofinanțarea. Îți folosești economiile sau veniturile de la un alt serviciu sau iei un împrumut personal ca să plătești cheltuielile de afaceri.
Prietenii și familia. Îți rogi prietenii sau familia să investească în afacerea ta. S-ar putea să îți ofere un împrumut și va trebui să închei un contrat prin care promiți că vei restitui împrumutul.
Împrumuturile. Iei un împrumut pentru afaceri mici de la o instituție financiară. S-ar putea să fie nevoie să ai reputație bună, un plan solid de afaceri și o formă de venituri comerciale sau personale ca să te califici pentru un împrumut. Dacă nu te califici pentru un împrumut pe cont propriu, poți lua în considerare să găsești unui garant care este de acord să fie responsabil în solidar cu tine pentru datorie și care te va ajuta să rambursezi datoria dacă te afli în imposibilitate de plată.
Investitorii. Strângi fonduri de la investitori providențiali sau de la investitori cu capital de risc. Societățile cu capital de risc fac investiții directe în companii tinere cerând la schimb acțiuni sau un procent din dreptul de proprietate asupra afacerii. Și investitorii providențiali vor investi în afaceri noi, adesea cerând la schimb acțiuni.
Finanțarea din partea vânzătorului. Dacă achiziționezi o afacere consacrată, vânzătorul se poate oferi să finanțeze achiziția și să îți ofere un împrumut. Proprietarul inițial oferă un împrumut persoanei care cumpără compania. Acesta îl ajută pe noul proprietar să își finanțeze dreptul de proprietate într-o nouă companie pe o perioadă mai lungă de timp. Ulterior, cumpărătorul rambursează împrumutul în condițiile convenite.
Finanțarea participativă (crowdfunding). Strângi fonduri de la un număr mare de persoane care își vor dona contribuția lor și vor primi o recompensă, cum ar fi o precomandă pentru produsul tău sau o vizită de o zi la sediul central al afacerii.
Va trebui să cântărești avantajele și dezavantajele fiecărei opțiuni, de exemplu, dacă vrei să deții drepturile depline de proprietate asupra companiei în perioada în care rambursezi împrumutul sau dacă poți renunța la o parte din control în schimbul unei investiții în ideea ta.
5. Înregistrarea afacerii
După ce ai stabilit că ideea ta poate avea succes și ai strâns fonduri ca să începi afacerea, va trebui să treci prin procesul de înființare juridică și de înregistrare a afacerii.
În unele cazuri, s-ar putea să fie nevoie să faci acest pas înainte de a strânge fonduri. Sau ai putea strânge o parte din fonduri, pe urmă ți-ai înființa juridic afacerea, iar apoi ai căuta finanțare suplimentară.
Forma afacerii. Ai putea să îți desfășori afacerea sub formă de societate cu asociat unic, ceea ce nu duce la o separare juridică între proprietarul afacerii și afacere. Sau poți crea un parteneriat, o societate cu răspundere limitată (SRL) sau o corporație. Înființarea unei entități comerciale poate asigura antreprenorilor avantaje fiscale, protecție juridică în raport cu creditorii și poate fi o cerință pentru a obține anumite tipuri de finanțare dedicate afacerilor.
Alegerea unui nume pentru afacerea ta. Asigură-te că numele afacerii reflectă activitatea desfășurată și nu este deținut de altcineva. De asemenea, este recomandat să verifici dacă o adresă de website (de exemplu, www.competentepracticedeafaceri.com) și conturile aferente de pe rețelele sociale sunt disponibile pentru numele afacerii.
Înregistrarea afacerii. Este posibil să fie nevoie să îți înregistrezi afacerea la administrația federală și la cea statală. De asemenea, este posibil să fie nevoie să te înregistrezi la biroul administrației locale.
Obținerea codului de identificare fiscală Codurile statale și federale de identificare fiscală te ajută să deschizi un cont bancar pentru afacere și să plătești taxele specifice afacerii. Vizitează website-urile administrațiilor federal și statale ca să accesezi formularele necesare de solicitarea a codurilor de identificare a contribuabililor; acestea vor fi importante atunci când depui declarațiile fiscale.
Obținerea licențelor și autorizațiilor. În funcție de tipul afacerii și de locul în care îți deschizi magazinul, este posibil să fie necesar să obții licențe sau autorizații locale, statale și federale. Un centru de dezvoltare pentru afacerile mici ar putea să te îndrume gratuit.
După ce îți înființezi juridic afacerea și obții toate licențele și autorizațiile necesare, poți deschide magazinul și începe să îți vinzi produsele și serviciile. Ai terminat. Oficial, ești proprietar de afaceri. În continuare, va trebui să îți dai seama cum să ai o afacere de succes și să atragi clienți.