Fereşte-te de infractori

Ai primit un e-mail sau un apel telefonic de la cineva care pretinde că reprezintă „Visa” sau „Departamentul pentru fraudă Visa”? Ei bine, este vorba de o tentativă de fraudă. Visa nu va trimite niciodată un e-mail şi nu va apela telefonic posesorii de carduri pentru a le cere numărul de cont sau alte detalii personale, de securitate sau legate de card.

Nu trebuie să dai niciodată detalii personale, de securitate sau despre cont ca răspuns la comunicări nesolicitate care pretind că provin de la o instituţie financiară.

Phishing

„Phishing” este termenul folosit pentru activităţile infractorilor care creează şi folosesc e-mailuri şi pagini de Internet frauduloase. Acestea sunt concepute astfel încât să semene cu e-mailuri şi pagini de Internet ale unor companii, instituţii financiare sau agenţii guvernamentale legitime cunoscute.

Aceste e-mailuri şi pagini de Internet sunt create pentru a înşela utilizatorii de Internet şi pentru a-i determina să divulge informaţii despre banca, contul sau alte date personale, cum ar fi numele de fată al mamei, adrese, nume de utilizator şi parole. Aceste informaţii pot fi apoi folosite în scopuri infracţionale, cum ar fi furt de identitate şi fraudă. Ameninţarea pe care o prezintă fenomenul de phishing este minoră, dar întotdeauna este mai bine să fii prevăzător – în special, în perioadele aglomerate la cumpărături.

Ce ar trebui să faci atunci când primeşti un e-mail suspect

Dacă primeşti un e-mail în care se spune că este trimis de Visa, de banca ta sau orice altă organizaţie şi care îţi solicită informaţii despre contul personal, nu furniza detalii. În schimb, contactează banca emitentă a cardului tău pentru a afla dacă mesajul primit pe e-mail a fost trimis de aceasta. De asemenea, poţi retransmite mesajul pentru a continua cercetările, la adresa phishing@visa.com.