Innovation

Încă un pas spre viitorul plăţilor mobile

Digital payment using smartwatch

În Europa și în întreaga lume, pandemia de Covid-19 a afectat considerabil oameni şi companii. Plăţile digitale au jucat un rol important în gestionarea crizei, ajutând consumatorii să îşi facă cumpărăturile sau să folosească transportul public fără a intra în contact cu terminalele de plată şi oferindu-le comercianţilor posibilitatea de a vinde online pe durata restricţiilor.  

În iunie 2020, peste trei sferturi (77%) din plăţile Visa efectuate în magazine în Europa erau contactless1, iar tranzacţiile din comerţul electronic crescuseră cu peste 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior în douăzeci de ţări europene2. Pe întreg teritoriul Europei, posibilitatea de a plăti digital şi de a face plăţi fără numerar în magazine, online, prin aplicaţii mobile nu mai este văzută doar ca un avantaj, ci ca o necesitate.

În calitate de lider mondial în domeniul plăților digitale, vrem să ne asigurăm că atât consumatorii, cât şi companiile au acces la comerţ digital sigur, indiferent de locul în care se află sau de dispozitivul mobil pe care îl folosesc. Chiar şi înainte de pandemia de Covid-19, europenii au arătat că preferă să utilizeze telefonul mobil pentru a plăti în magazine sau să facă cumpărături online, din confortul propriei locuinţe3. Cu toate acestea, realitatea ne arată că în multe ţări europene persistă bariere care nu le permit consumatorilor să facă plăţi simplu, cu ajutorul dispozitivelor mobile, şi nici companiilor să accepte plăţi digitale.

Norvegia este o ţară în care aceste bariere sunt aproape inexistente. În Norvegia, majoritatea oamenilor utilizează Vipps,  o aplicaţie de plăţi prin intermediul căreia pot să trimită, să plătească şi să primească bani prin simpla atingere a unui buton, indiferent de dispozitivul mobil.4 Vipps a fost lansată în 2015 şi în prezent este cel mai popular portofel digital în Norvegia, cu peste 3,7 milioane de utilizatori şi mai bine de 300 de milioane de tranzacţii pe an5.

Conştienţi că din ce în ce mai mulți consumatori şi companii adoptă plăţile digitale drept modalitate preferată de gestionare a cheltuielilor zilnice, am încheiat un parteneriat strategic cu Vipps. Datorită acestui parteneriat, clienţii noştri vor putea utiliza platforma Vipps, iar băncile vor putea dezvolta şi crea soluţii de plată şi portofele digitale uşor de utilizat pe întreg teritoriul Europei.

De ce este important acest lucru? Pentru că astfel, tot mai mulţi consumatori vor putea plăti, trimite şi primi bani în cel mai convenabil mod pentru ei. Şi tot mai multe companii, în special micii comercianți, vor putea beneficia de avantajele plăţilor digitale.

Ştim că mai sunt multe de făcut până când plăţile mobile simple şi sigure vor deveni o realitate pentru fiecare consumator european – dar suntem absolut convinşi că parteneriatul dintre Visa şi Vipps este un nou pas important către acest viitor.

Aflaţi mai multe despre parteneriatul nostru cu Vipps.

-----------------------------------------

Studiile de caz, comparaţiile, datele statistice, cercetările şi recomandările sunt furnizate „CA ATARE” şi exclusiv în scop informativ şi nu ar trebui să servească drept bază pentru consiliere operaţională, de marketing, juridică, tehnică, financiară sau de altă natură. Visa Inc. nu oferă garanţii sau explicaţii cu privire la integralitatea sau exactitatea informaţiilor din prezentul document şi nu îşi asumă răspunderea sau responsabilitatea ce poate decurge din utilizarea acestor informaţii ca bază de consiliere. Informaţiile conţinute în acest document nu constituie recomandări privind investiţiile sau consiliere juridică, iar cititorii sunt încurajaţi să apeleze la profesionişti competenţi atunci când au nevoie de consultanţă.

1 VisaNet Data, iunie 2020
2 VisaNet Data, iunie 2020
3 J.P. Morgan Global Payment Trends: European Overview, 2019
4 Vipps AS, iulie 2020
5 Vipps AS, iulie 2020

Tag: Payment trends Tag: Digital commerce Tag: Wearables Tag: Mobile payments