Innovation

Nu aveţi un punct de vânzare? Puteţi accepta plăţi cu Visa Tap to Phone

Aplicaţia permite micilor comercianţi să vândă mai uşor prin acceptarea plăţilor cu orice dispozitiv Android cu tehnologie NFC

Woman tapping to pay at farmers market with mobile phone

Studiile arată că nouă din zece mici comercianți de pe pieţele în curs de dezvoltare nu acceptă plăţi electronice[1]. De ce? Trecerea la digital nu este întotdeauna uşoară şi poate necesita echipamente costisitoare, accesorii şi o configurare pentru procesarea plăţilor.

Însă toate acestea nu mai sunt o problemă acum. Soluția Visa Tap to Phone transformă dispozitivele mobile Android cu tehnologie NFC în terminale de plată contactless. Nu este nevoie de echipamente suplimentare. Comercianţii trebuie doar să descarce o aplicaţie mobilă şi pot accepta foarte uşor plăţile contactless, iar pentru clienți experienţa de plată e sigură şi confortabilă.

“Gata” să transforme două miliarde de dispozitive

Cu două miliarde de dispozitive Android la nivel mondial[2] şi 180 de milioane de microîntreprinderi şi mici comercianți în întreaga lume, Tap to Phone are acum marea şansă de a sprijini comerţul în „noua normalitate”, în care oamenii încearcă să evite tot mai mult să folosească numerarul, iar plăţile contactless cresc într-un ritm accelerat.

Totodată, Visa ajută producătorii de dispozitive, dezvoltatorii de software, furnizorii de servicii de plăţi, comercianţii şi acceptatorii să construiască soluţii care să susțină experienţa utilizatorilor oferită de Tap to Phone în conformitate cu standardele ridicate de securitate ale Visa. Programul de certificare  Visa Ready for Tap to Phone le oferă acestor parteneri îndrumări şi documentaţie, în doar câteva ore, pentru a lansa şi scala tehnologia.

Visa constată un interes crescut faţă de Tap to Phone în întreaga lume, cu numeroase lansări pe pieţe cu o rată de penetrare contactless ridicată, cum ar fi România, Canada, Marea Britanie, Polonia, Ucraina, Turcia, Belarus, Costa Rica, Noua Zeelandă, Malaezia şi altele.

Lansată în România la sfârșitul anului trecut în parteneriat cu Alpha Bank și CEC Bank, soluția digitală Visa de acceptare a plăților contactless cu telefonul mobil este disponibilă pentru comercianții locali care își doresc un serviciu avantajos din punct de vedere al costurilor și al flexibilității.

Prin Tap to Phone, ne-am propus să susținem afacerile mici și mijlocii cu o soluție rentabilă, care le poate ajuta să acceseze rapid economia digitală, să prevină pierderile de vânzări și să îşi îmbunătățească fluxul de numerar prin acceptarea plăților contactless oriunde și oricând. Adaptarea la noul context determinat de pandemia COVID-19 a devenit o prioritate pentru proprietarii de afaceri mici. Potrivit raportului DESI 2020 elaborat de Comisia Europeană, România ocupă locul 26 din 28 între statele membre UE la capitolul digitalizare, iar marea majoritate a IMM-urilor nu folosește tehnologii digitale. Din acest motiv, ne dorim ca împreună cu partenerii noștri să sprijinim micile afaceri să se adapteze și să-și dezvolte capabilitățile digitale pentru a răspunde cererii consumatorilor de a plăti fără numerar. Visa Tap to Phone ar putea fi una dintre cele mai radicale modalități de reinventare a experienței de cumpărături în mediul fizic", spune Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Potrivit datelor Visa[3] , mâncarea vândută de comercianți pe stradă, transportul și alimentele sunt principalele categorii unde pot fi folosite soluțiile de acceptare a plăților cu dispozitive mobile. În plus, soluția Tap to Phone poate îmbunătăți experiențele consumatorilor în mai multe feluri:

    Plata la livrare: soluția Tap to Phone permite consumatorilor să plătească cumpărăturile online la livrare, eliminând nevoia de numerar și contactul direct în timpul efectuării tranzacției.

    Afaceri și servicii care necesită mobilitate: vânzările pot fi făcute de oriunde, iar banii pot fi încasați pe loc, fără a fi nevoie de un terminal POS sau accesorii suplimentare. 

    Supraaglomerarea la casele de marcat în magazine: având în vedere măsurile de distanțare socială, care prevăd păstrarea unei distanțe de minim 2 metri, cozile la casele de marcat pot deveni o problemă. Soluția Tap to Phone ajută angajații să încaseze banii foarte rapid de la clienți, oriunde în magazin.

    Transport: Soluția Tap to Phone poate contribui la eliminarea automatelor de bilete și a echipamentelor suplimentare pentru validarea plăților folosite de conductori. 

Cu o creştere de 200% a numărului de comercianţi care utilizează Tap to Phone la nivel global în ultimul an şi cu potenţialul de a sprijini milioane de afaceri în întreaga lume, comercianţii, instituțiile financiare partenere şi consumatorii beneficiază acum de potenţialul plăţilor digitale mai mult ca oricând.

Aflaţi mai multe despre Visa Tap to Phone.

__________

Studiul „Afaceri mici, oportunităţi mari, calea uitată spre incluziunea financiară”, Dalberg

IHS Markit citat de Forumul NFC; decembrie 2019

3 Date oferite de participanţii la programul Visa Tap to Phone, desfăşurat în perioada ianuarie 2019 - septembrie 2020.

Tag: Financial Inclusion Tag: Payment technology Tag: Payment trends Tag: Mobile payments