Innovation

Datele Visa confirmă reorientarea românilor către plățile digitale

Man paying with mobile phone at POS

Evenimentele din ultimul an și jumătate au accelerat puternic transformarea digitală în toate domeniile, în special în sectorul plăților, și au influențat felul în care oamenii cumpără, primesc și transferă bani. Multe companii au ales să intre în mediul online și să accepte plăți digitale pentru a se adapta la schimbările din piață și au avut doar de câștigat.

 

În România, valoarea plăților cu carduri Visa la POS a crescut cu 50% în primele trei luni din 2021, de peste două ori mai rapid față de media pieței, ceea ce demonstrează că tendința de creștere accelerată a plăților digitale din timpul pandemiei se păstrează.

 

Românii continuă să se orienteze tot mai mult către plățile contactless și online pentru cumpărăturile zilnice. În portofoliul Visa, valoarea plăților a ajuns să reprezinte 45% din sumele totale tranzacționate pe carduri Visa, iar ca număr mai mult de 8 din 10 tranzacții sunt acum plăți. Plățile online cu carduri Visa au înregistrat în martie 2021 un vârf de creștere de 75%, cele mai populare cumpărături fiind din zona aprovizionării și amenajării locuinței, magazinelor alimentare, restaurantelor și a magazinelor de îmbrăcăminte.

 

Creșterile de două cifre ale plăților se datorează în primul rând utilizării mai intense a mijloacelor de plată electronice, în condițiile în care numărul de carduri Visa emise de băncile din România a crescut cu 9% în primul trimestru comparativ cu aceeași perioadă din 2020.

 

Datele Visa de la începutul acestui an continuă practic evoluția remarcabilă din 2020. Anul trecut, plățile cu carduri Visa au crescut cu 30%, cu circa 12 puncte procentuale peste media pieței. Totodată, numărul de carduri Visa a crescut de trei ori peste media pieței (10% versus 3%).

 

* Date Visa raportate pentru perioada ianuarie – martie 2021 și ianuarie- decembrie 2020

Tag: Digital commerce Tag: Mobile payments Tag: Payment trends