Security

Șase sfaturi pentru siguranța cumpărăturilor de sărbători

Cumparaturi de Craciun cu Visa


Comerțul digital se dezvoltă accelerat – pentru toată lumea, chiar și pentru cei mai puțin bine intenționați. Ca să nu deveniți victima unei înșelătorii de sărbători, urmați sfaturile Visa pentru cumpărături sigure.
 

Dezvoltarea plăților digitale influențează modul în care cu toții facem și plătim cumpărăturile - de la plăți contactless în magazinele fizice la plăți online sau comenzi pe internet cu ridicarea produselor din magazin. Internetul permite cumpărarea cadourilor inedite din orice colț al lumii, așa că măsurile de precauție pentru cumpărături în siguranță, în magazine și online, sunt mai importante ca oricând.
 

Pentru a evita să cădeți victimă înșelătoriilor și fraudelor în acest sezon de sărbători, țineți cont de aceste șase sfaturi pentru cumpărături sigure:

1. Plătiți online în siguranță

Plătiți cu cardul Visa online pentru a beneficia de un nivel suplimentar de protecție și verificați întotdeauna adresa URL pentru a vă asigura că începe cu „https”. „S”-ul la sfârșit confirmă o conexiune sigură.

2. Plătiți în siguranță în aplicații mobile

Folosiți o parolă puternică, unică pentru fiecare cont sau, și mai bine, folosiși amprenta digitală sau recunoașterea facială pentru accesarea contului și pentru efectuarea sau confirmarea plăților.

3. Plătiți în siguranță în magazine

Utilizați un card cu cip sau contactless ori un portofel digital pentru a proteja datele cardului împotriva tentativelor de fraudă.

4. Atenție la atacurile de tip phishing

Fiți atenți la e-mailurile nesolicitate sau la apelurile telefonice suspecte, care pot încerca să vă fure informații personale, cum ar fi numărul de cont, numele de utilizator și parola.

5. Actualizați software-ul pentru sistem și aplicație

Instalați cea mai recentă versiune de software pe computer, tabletă sau telefon. Actualizarea software-ului vă ajută să vă protejați de riscuri.

6. Activaţi alertele

Astfel, veți permite primirea notificărilor pentru tranzacțiile efectuate din contul dumneavoastră în timp real, ceea ce vă va ajuta să confirmați plățile legitime și vă avertizează cu privire la orice tentativă de fraudă.
 

 

Dacă un produs pe care l-ați comandat nu ajunge atunci când ar trebui, este defect sau calitatea lui nu corespunde așteptărilor, deținătorul cardului are dreptul de a solicita returnarea banilor în cont. Pentru a vă recupera banii, urmați acești pași simpli:

  • Contactați comerciantul cât mai curând posibil pentru a evalua posibilitățile — dacă o nouă dată de livrare este acceptabilă sau dacă produsul poate fi schimbat.
     
  • Aveți dreptul de a solicita comerciantului să vă returneze banii în cont dacă nu sunt posibile alte variante.
     
  • Dacă nu ați avut succes în discuţiile directe cu comerciantul, solicitaţi băncii dumneavoastră să recupereze banii prin opţiunea de contestare a tranzacției respective.
Tag: Payment Security